[Blog] Ethereum sera IBAN compatible
-
Un passage du dernier post de Gavin Wood sur le blog d’ethereum :
I also finished the first draft of ICAP, the Ethereum Inter-exchange Client Address Protocol, an IBAN-compatible system for referencing and transacting to client accounts aimed to streamline the process of transfering funds, worry-free between exchanges and, ultimately, make KYC and AML pains a thing of the past. The IBAN compatibility may even provide possibility of easy integration with existing banking infrastructure in some future.
En gros, bah il explique que le système IBAN sera intégré pour permettre une intégration avec le système bancaire traditionnel.
WHAT
THE
… -
@Its-not-an-3rror en gros ils veulent faire passer nos € directement en Ether ?
-
@ffmad en gros il y aura 3 places de marché qui accepteront Ethereum dès son lancement.
mais aussi il sera probablement possible de définir une adresse IBAN pour échanger directement et de manière décentralisée des tokens avec des utilisateurs d’Ethereum ? Je n’en sais pas plus, à ce stade, que vous.
J’ai un frisson -
@Its-not-an-3rror a dit :
@ffmad en gros il y aura 3 places de marché qui accepteront Ethereum dès son lancement.
pour faire de la conversion ethereum/fiat mais il y en aura plus que sa pour ethereum/btc non?
mais aussi il sera probablement possible de définir une adresse IBAN pour échanger directement et de manière décentralisée des tokens avec des utilisateurs d’Ethereum ? Je n’en sais pas plus, à ce stade, que vous.
genre super rapide et simple … quel facilité pour sa démocratisation je sens …
J’ai un frisson
moi aussi … tu as la grippe toi?
-
haha on reddit
“The 25-minute walk in darkness from the Zug-based headquarters to the train station was wet. Streetlights reflecting off the puddles on the clean Swiss streets provided a picturesque, if quiet, march into town. I couldn’t help but think the rain running down my face was a very liquid reminder of the impending seasonal change, and then, on consideration, how fast the last nine months had gone.”
Poetic metaphors about changing seasons and not a single equation calculating a nash equilibrium, that’s how you know it’s a Gav’s post, not a Vitalik one.